نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1881
-
الف
+

بازیگر سریال «شوق پرواز» اولین فلمش را در هند نمایش می دهد

فلم «خورشید آن ماه» به کارگردانی «ستاره اسکندری» در جشنواره فلم هند (گوا) به روی پرده می‌رود.

به گزارش آی فیلم 2، فلم «خورشید آن ماه» ساخته بلند «ستاره اسکندری» در نخستین نمایش بین‌المللی خود در جشنواره فلم هند (گوا) به روی پرده می‌رود.

این فلم که نخستین اثر بلند ستاره اسکندری در مقام کارگردان به تهیه کنندگی «منوچهر محمدی» است، در بخش چشم انداز سینمای جهان در پنجاه و دومین دوره جشنواره بین المللی فلم هند اشتراک می کند.

جشنواره بین‌المللی فلم هند (گوا) یکی از پانزده رویداد الف سینمای جهان (جشنواره های رقابتی تقویم فیاپف) است و از ۲۹  عقرب (آبان) تا ۷ قوس (آذر) سال جاری در شهر گوآ برگزار می شود.

فلم «خورشید آن ماه»، در هزارتوی چشم اندازهای بکر، موسیقی مسحور کننده و آداب و سنن منطقه، در دل داستان عشقی سرکوفته، تصویری صادقانه از قوم شریف و نجیب بلوچستان ارائه می‌دهد که با تصاویر معمول این منطقه و مردمان آن در سینمای مسلط ایران تفاوت‌هایی بنیادین دارد.

«نازنین فراهانی»، «پژمان بازغی»،«امیرحسین هاشمی»، «بنفشه صمدی»، «روژین صدرزاده»، «صادق سهرابی»، «مهتاب جامی»، «نکیسا نوری»، «صادق بلوچی»، «روژناک شیرانی»، «مریم بوبانی» و «پهلوان اسحاق بلوچ نسب» بازیگران این فلم سینمایی هستند.

فلمنامه «خورشید آن ماه» که با حمایت منطقه آزاد چابهار ساخته شده، توسط «سمیه تاجیک» به نگارش درآمده و موسیقی آن را «حسین علیزاده» ساخته است.

گفتنی است «ستاره اسکندری»، زاده‌ی 1353 است.

وی فعالیت هنری‌ خود را با تیاتر آغاز کرد و در سال 1375 با ایفای نقش در فلم «حریف دل» قدم به عرصه‌ی سینما گذاشت.

از افتخارات این هنرمند، می‌توان به دریافت جایزه‌ی بهترین بازیگر زن برای نمایش «سعادت لرزان مردمان تیره‌روز» (1379) از جشنواره‌ی تیاتر فجر اشاره کرد.

اسکندری با ایفای نقش در سریال «نرگس» (1385)، پس از درگذشت «پوپک گلدره»، به شهرت رسید.

ستاره اسکندری در مجموعه‌هایی چون «ماجراهای خانه شماره 13» (1375)، «مرگ تدریجی یک رویا» (1385)، «تا صبح» (1385)، «فاکتور هشت» (1387) و «شوق پرواز» (1390) به نقش‌آفرینی پرداخته‌ است.

این هنرمند فلم‌هایی نظیر «مسافر ری» (1379)، «قصه پریا» (1389)، «قبرستان غیرانتفاعی» (1389)، «آقا یوسف» (1389)، «ناخواسته» (1392)، «فردا» (1392)، «نزديک‌تر» (1393) و «نيمه شب اتفاق افتاد» (1394) را نیز در کارنامه‌ی هنری‌اش دارد.

بیشتر بخوانید:

«ستاره اسکندری» بهترین بازیگر جشنواره رد لاین کانادا شد

«ستاره» و «لاله اسکندری»؛ خواهران بازیگر سینما و تلویزیون ایران

نظر شما
ارسال نظر